رسيدن به صفحه اول نتايج گوگل با 4 قدم در 2019
فرقي نمي کند هدف شما از ايجاد وبسايت چيست يا ورودي خود را چگونه وارد سايت مي کنيد، اما بايد در نظر داشته باشيد رسيدن به صفحه اول گوگل بايد اصلي ترين هدف شما براي سايت خودتان باشد. چرا که گوگل با هدايت 70 درصد از ورودي وبسايت ها نقش مهمي در رسيدن به موفقيت آنلاين دارد. در اين مقاله چند فاکتور اصلي براي رسيدن به صفحه اول گوگل را بررسي مي کنيم.
75 درصد از کاربران تنها نتايج صفحه اول جستجو را نگاه مي کنند و اصلا سري به صفحه دوم نمي زنند. بهمين دليل حضور در صفحه دو و بالاتر نتايج نمي تواند کمک زيادي به ديده شدن سايت شما کند.
طراحي سايت استاندارد
پيش از هر چيز شما بايد سايتي استاندارد با رعايت تمام اصول سئو داشته باشيد. حتما براي طراحي سايت، اصول سئو تکنيکال را رعايت کنيد، نام دامنه خود را کوتاه و طوري انتخاب کنيد که در ذهن مخاطبان باقي بماند. از اعداد در نام دامنه استفاده نکنيد، طول Url ها را کوتاه نگه داريد و انگليسي بنويسيد. اما اگر با جستجوي عبارت چگونه به نتايج صفحه اول گوگل برسيم، به اين صفحه هدايت شده ايد، احتمالا کار طراحي سايت شما به پايان رسيده و قصد داريد فرآيند سئو را شروع کنيد. اما برخي ايرادات سئو تکنيکال و افزايش تجربه کاربري يا UX هم چنان با چند تغيير قابل رفع هستند. پس حتما به مقاله لينک شده مراجعه کنيد و مطمئن شويد کاربر پس از ورود به سايت شما، در آن باقي خواهند ماند و رضايت خواهد داشت. سپس به رسيدن به نتايج صفحه اول گوگل فکر کنيد.
قدم اول : توليد محتواي با ارزش
1. محتواي ارزشمند توليد کنيد
بهترين کار براي افزايش رتبه در نتايج جستجوي گوگل، اين است که با توليد محتواي با ارزش بر پايه اصول سئو ، به اصلاح "بازاريابي محتوا" يا "content marketing" کنيد.
فرض کنيد کسب و کار شما مربوط به پرندگان خانگي باشد و شخصي در گوگل جستجو کند "قفس مرغ عشق چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟" و مقاله يا محتواي سايت شما در لينک يک جستجو در مقابل جستجوگر ظاهر شده و شخص وارد سايت شود. از اين لحظه محتواي شما مانند فروشنده اي حرفه اي، بايد کاربر را به پاسخ سوالش برساند و در انتها محصول خود را که تمام اين ويژگي ها را دارد به وي ارائه کند. احتمال خريد کاربر و نرخ تبديل مشتري قطعا رشد خواهد کرد.
براي اين منظور يک کارشناس توليد محتواي با تجربه استخدام کنيد و وي را در جريان طرح و برنامه بازاريابي محتواي خود بگذاريد. در غير اين صورت مي توانيد سفارش توليد محتواي خود را به کارشناسان و نويسندگان مجرب راش وب بسپاريد تا مقاله اي کامل و بهينه با هدف افزايش فروش در اختيار شما قرار دهند.
حتما متن ها و محتواهايي که بر روي سايت منتشر مي کنيد را از نظر کيفي، جذابيت و حتي املا صحيح کلمات چک کنيد. گوگل محتواي با کيفيت را دوست دارد.
محتواي شما بايد پاسخي جامع، کامل و موثق به کاربران ارائه دهد و آنها را به مطالعه آن تشويق کند. لينک سازي داخلي مناسب نيز مي تواند، کاربر را به مطالعه بيشتر ترغيب کند.
2. محتواي سايت شما بايد اختصاصي باشد.
محتواي تکراري، مانند آفتي به جان صفحات شما مي افتد و رتبه هاي شما را يکي پس از ديگري پايين مي اندازد. Duplicate content يا محتواي تکراري ، مي تواند از صفحه ديگري از سايت خودتان کپي شده باشد يا از هر کجاي ديگر در فضاي وب. گوگل کاملا بر روي اين مساله حساس است و صفحات سايت هاي خاطي را از نتايج جستجو پاک مي کند. پس سعي کنيد حتي يک پاراگراف هم محتواي تکراري نداشته باشد. پس حتما محتواي خود را اختصاصي و با کيفيت نشر دهيد و نگران يده شدن آن توسط ديگران نباشيد، به محض اينکه شما مطلبي را منتشر مي کنيد و توسط google search console تقاضاي ايندکس شدن مي دهيد گوگل به خاطر مي سپارد که نويسنده آن کيست. حتي کپي شدن مطلب شما در سايت هاي ديگر ممکن است براي مدتي گوگل را به اشتباه بندازد و سايت کپي کننده جايگاه بهتري بدست بياورد اما به محض چک شدن دوباره اين موضوع به امتيازي براي شما تبديل مي شود.
کپي شدن مطلب شما توسط سايت هاي ديگر، کيفيت مقاله تان را نشان مي دهد و همين امر مي تواند به رسيدن مقاله شما به نتايج برتر گوگل کمک کند. عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد!
3. از عکس و فيلم در محتواي خود استفاده کنيد.
گوگل علاوه بر محتواي با کيفيت از وجود داشتن ويدئو و تصاوير اختصاصي در صفحات شما استقبال مي کند. شما مي توانيد براي صفحات خود عکاسي کنيد يا تصاويري توليد کنيد، که در حاليکه هماهنگ با محتواي شما هستند، نبايد کپي شده از سايت هاي ديگر باشند.
داشتن يک ويدئوي جذاب مي تواند زمان حضور کاربر در صفحه را بالا ببرد و گوگل نيز متوجه اين موضوع مي شود. براي تصاوير خود نيز فراموش نکنيد توضيحات image alt بنويسيد. اين توضيحات را طوري بنويسيد که انگار براي يک شخص نابينا مي خواهيد تصوير را توصيف کنيد. حتما از کلمه کليدي خود در توضيحات تصاوير استفاده کنيد.
4. کلمات کليدي را به کار ببريد.
از سرچ کنسول سايت خود، کلمات کليدي که در آن ها ديده شده ايد و جايگاه مناسبي داريد را استخراج کنيد و مطالب جديدي حول اين کلمات توليد کنيد. مي توانيد اين کلمات را در مقالات جديد به صفحه هدف خود لينک کنيد تا گوگل متوجه شود که با چه عبارتي مي خواهيد صفحه هدفتان در نتايج ديده شود.
به سراغ عبارات بسيار کوتاه نرويد، چرا که رقابت بسيار سخت است و به دنبال عبارات بسيار بلند نيز نرويد، به اين دليل که حجم جستجوي پاييني دارند.
الگوريتم رنک برين، به طور مفهومي محتواي شما را بررسي مي کند و براي انتخاب کلمه کليدي در حضور رنک برين به مقاله لينک شده مراجعه کنيد. در اين مقاله، توضيحات کاملي از نحوه هدف گذاري صحيح براي کلمات کليدي براي شما آورده ايم.
هرگز صفحاتتان را مملو از تکرار کلمات کليدي نکنيد، اين کار کمکي به رسيدن به صفحه اول نتايج گوگل نخواهد کرد.
قدم دوم : اصول سئو تکنيکال در بدنه سايت
1. نامي مناسب براي دامنه خود انتخاب کنيد.
پيش از هر چيز نامي مناسب براي دامنه خود انتخاب کنيد و سعي کنيد نام برند شما نه خيلي طولاني باشد که مخاطبان نتوانند آن را به خاطر بسپارند نه نحوه نوشتن آن سخت باشد. از دامنه هاي شناخته شده مثل .com يا .ir استفاده کنيد. اگر کسب و کار شما به صورت محلي است و تنها در کشور خود فعاليت مي کنيد استفاده از پسوند کان، براي ايران .ir کمک بزرگي به ظاهر شدن سايت شما در نتايج جستجوي مردم همان کشور مي کند. سعي کنيد از اعداد، نشانه ها و سمبل ها در آدرس دامنه خود استفاده نکنيد، چرا که يکي از فاکتورهاي اسپم به نظر رسيدن سايت شماست.
استفاده از سابدامين نيز منسوخ شده است و سعي کنيد از آن دوري کنيد. آدرس URL صفحات خود را انگليسي بنويسيد، اين کلمه بايد معنادار باشد تا گوگل متوجه آن شود و به تمام زبان هاي دنيا ترجمه کند. همين طور مخاطبي که قصد کليک بر روي لينک شما را دارد، متوجه شود که اين آدرس قرار است راجع به چه موضوعي صحبت کند. آدرس URL نبايد به صورت بي معني مانند page1 باشد.
2. توضيحات (دسکريپشن ها) را حتما بنويسيد.
هر سيستم مديريت محتوايي که استفاده مي کنيد بخشي براي درج توضيحات متا دارد. براي هر صفحه اي که مي سازيد توضيحات متا دسکريپشن را بنويسيد. اگر تصويري روي وبسايت خود آپلود مي کنيد، برايش توضيحات متا دسکريپشن بنويسيد. در اين توضيحات حتما از کلمات کليدي خود استفاده کنيد. اين فعاليت، کمک بزرگي به سئوي کلي سايت شما خواهد کرد.
3. از تيترها غافل نشويد.
تگ هاي H ، در اولويت بندي مطالب و مشخص کردن سلسه مراتب آن از اهميت بالايي برخوردار هستند. تيتر اصلي هر صفحه با تگ h1 منتشر مي شود، کلمه کليدي اصلي خود را در آن بگنجانيد و بيش از 60 کاراکتر (بدون احتساب فاصله) ننويسيد. سعي کنيد تيتري جذاب و هيجاني بنويسيد. به جاي مخاطب فکر کنيد که از نتايج جستجو خود چه انتظاري دارد و احتمال کليک کردنش در صورت خواندن چه تيتري بالاتر مي رود. از تگ هاي h2، h3، h4 و . h6 به درستي استفاده کنيد.
قدم سوم: وبسايت خود را شناخته تر کنيد.
1. بک لينک هاي با کيفيت بدست بياوريد.
براي بدست آوردن بک لينک تلاش کنيد. اگر محتواي شما عالي باشد، احتمال کپي کردن آن توسط بلاگر ها و بدست آوردن بک لينک رايگان از اين طريق و همچنين احتمال به اشتراک گذاشته شدن آن نيز در شبکه هاي اجتماعي بالا مي رود. زماني که سايت به سايت شما و صفحه اي بخصوص از آن لينک مي دهد، اين لينک روي انکرتکست بخصوصي قرار مي گيرد، اگر بر روي تصويري باشد نيز در صورتي که توضيحات image alt آن نوشته شده باشد، تا حدودي نقش انکرتکست را بازي مي کند. بهترين بک لينک، بک لينکي است که از سايتي مرتبط با حوزه کاري خودتان بدست مي آوريد، هم چنين بک لينک گرفتن از سايت هاي معتبر و قدرتمند عمومي، خبري، خبرگزاري ها و مجلات اينترنتي نيز مي تواند جايگاه شما را در کلمات کليدي که لينک شده است، بهبود ببخشد.
براي خريد بک لينک با کيفيت دو راه پيش پاي شماست:
- خريد رپورتاژ آگهي
- خريد بک لينک
2. در شبکه هاي اجتماعي فعاليت کنيد.
به اشتراک گذاشته شدن، دنبال شدن و لايک شدن مطالب شما در صفحات شبکه هاي اجتماعي، براي گوگل بسيار خوشايند است و به معتبر بودن شما نزد موتورهاي جستجو ختم مي شود. دکمه هاي اشتراک گذاري در شبکه هاي اجتماعي را فعال کنيد و از کاربران خود بخواهيد مطالب شما را با يکديگر به اشتراک بگذارند. از فعاليت هاي ربات گونه و اسپمي در شبکه هاي اجتماعي بپرهيزيد تا شديدترين تنبيه هاي گوگل شامل حال شما نشود.
3. سايت خود را بروز نگه داريد.
همواره سايت خود را با تازه ترين مقالات بروز نگه داريد و به صفحات قديمي خود سر بزنيد و آن ها را ويرايش کنيد. گوگل سايت هايي که فعاليت خود را قطع مي کنند را از رسيدن به نتايج برتر محروم مي کند.
قدم چهارم: از خود گوگل کمک بگيريد!
گوگل مي تواند بزرگترين چالش سايت شما باشد و در عين حال بهترين راهنماي شما نيز هست. اما چگونه؟
1. کلمات کليدي خود را با کمک گوگل بيابيد.
اگر از تبليغات گوگل استفاده کنيد، دسترسي شما به گوگل کيوورد پلنر باز مي شود و مي توانيد کلمات کليدي و حجم جستجوي آن ها را مشاهده و ارزيابي کنيد. هم چنين ابزار گوگل ترندز، مي تواند به شما در مقايسه حجم جستجوي کلمات کليدي کمک کند ولي تعداد جستجو را بر خلاف گوگل کيوورد فايندر نمي دهد. هم چنين، شناخته شده ترين ابزار براي يافتن کلمات کليدي، kwfinder است که متاسفانه آمار جستجوي ايران را نمي دهد. با اين وجود ايده هاي خوبي براي يافتن کلمات کليدي مي دهد.
2. کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنيد.
با معرفي و آغاز به کار الگوريتم کبوتر گوگل، وقتي کاربري جستجوي عباراتي مانند شرکت طراحي سايت را انجام مي دهد، نزديکترين کسب و کارهاي مرتبط در نقشه گوگل در بالاي نتايج جستجو ظاهر مي شود. کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنيد و از مشتريان خود بخواهيد نظرات خودشان را در اين بخش ثبت کنند.
اگر اين مقاله توانست شما را راهنمايي کند و به مطالعه بيشتر تشويق کند، هزينه آن را بپردازيد. هزينه مطالعه اين مقاله به سادگي اشتراک گذاري آن است. ممنون خواهم بود اگر مقالات بنده را مطالعه و با همکاران خود به اشتراک بگذاريد.
سربلند باشيد
منبع: https://www.rushweb.ir/
دانلود رایگان
درباره این سایت